אכניצאה ואשולציה בגן המרכז לתזונה פונקציונלית




אכניצאה פורחת בגן הטיפולי

Google

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape


דף הבית >> תזונה פונקציונלית >> מתכונים >> מתכוני דגים >> תבשיל הליבוט בשום ירוק
 
תבשיל הליבוט בשום ירוק

מרכיבים ל - 4 מנות

ª         כ - 1 ק"ג דג הליבוט שלם קפוא (ללא עור). לבקש ממוכר הדגים לנסר את הדג לפרוסות
ª         4 – 6 ראשים שום טריים כולל הגבעולים הירוקים (הכמות משתנה בהתאם לטעם האישי). כל ראש, לחתוך לחצאים ואת החלק הירוק לחתוך לחתיכות קטנות באורך של מספר ס"מ
ª         4 כפות גדושות של רכז עגבניות
ª         4 כפות שמן זית מכבישה קרה
ª         4 כפות רוטב סויה אמיתי (או לפי הטעם)
ª         שליש כפית אבקת פלפל שחור
ª         שליש כפית אבקת כורכום
ª         כפית אבקת כמון
ª         2 כפיות אבקת פפריקה מתוקה

אופן ההכנה

ª         להניח בסיר את כל מרכיבי המתכון, לכסות במים רותחים, להביא לרתיחה ולבשל בכלי מכוסה, על אש קטנה כחצי שעה.
ª         להגיש חם, לצד תבשיל תבואות כגון קינואה, כוסמת ואורז.

הערות

ª         אפשר להשתמש בדגים אחרים כגון סול, בקלה וסלמון הנחשבים כמקדמי בריאות.
ª         החלק הירוק של השום צריך להיות רך בסיום הבישול, אם עדיין לא התרכך, להמשיך לבשל (כנראה שהאש הייתה נמוכה מדי).
ª         במרכז הקטע הירוק של השום הקרוב לראש השום, נמצא מעין "עמוד שדרה" שאינו מתרכך דיו בזמן הבישול ואינו אכיל (פשוט אוכלים את החלק החיצוני שהתרכך בבישול).
ª         אכילת כמות גדולה של שום עלולה לגרום לגזים, ולכן מומלץ לבלוע אבקת זרעי קימל או זרעי שומר לאחר הארוחה.
מרכיבי המתכון כמזונות פונקציונליים

ª         כמזון פונקציונלי, מהווה הליבוט מקור איכותי לחומצות שומן מקבוצת אומגה 3. חומצות שומן מקבוצת אומגה 3 מקושרות להפחתת הסיכון למחלות שונות כגון מחלות לב וכלי דם, סרטן, מחלות אוטואימוניות, אלרגיות ועוד.
ª         כמזון פונקציונלי, מהווה רכז עגבניות מקור עשיר ביותר לקארוטנואיד הנקרא ליקופן. ליקופן מקושר להפחתת הסיכון לסרטן הערמונית. כמו כן ליקופן מתפקד כנוגד חמצון.
ª         כמזון פונקציונלי, מהווה שום מקור לאינולין. אינולין הוא סיב מסיס במים ההופך בעזרת חיידקי המעי "הידידותיים" לחומצות שומן קצרות שרשרת. לחומצות שומן קצרות שרשרת השפעה מטיבה על בריאות המעי הגס, וכן השפעה מטיבה על רמות סוכר וכולסטרול בדם.
ª         כמזון פונקציונלי, מהווה כורכום מקור לכורכומין. כורכומין פועל כנוגד דלקת ובעל השפעה מטיבה על תפקוד הכבד. לחצו כאן למאמר מקצועי בנושא כורכום והשפעותיו הבריאותיות
ª         כמזון פונקציונלי, מהווה הפלפל השחור, רכיב המשפר זמינות ביולוגית (ספיגה) של רכיבים שונים (כגון כורכום) במעי.

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
 
 



 





[Top]

תנאי שימוש דף הבית אודות תזונה פונקציונלית סיפורי מסע מאמרים מקצועיים כתבות צמחי מרפא מתכונים כתבו אלינו המרפאה - המרכז הטיפולי 
ניוזלטר תזונה פונקציונלית ונטורופתיה פורום מטפלים מקצועי דיאטת השעורה קורסים וסדנאות למטפלים ולקהל הרחב

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

© כל הזכויות שמורות functional-nutrition.co.il יוסי שבח ©
אין לעשות שימוש פומבי או מסחרי כלשהו בתכני האתר, כולל אך לא רק, העתקה, תקצור, שכפול, פרסום, הוצאה לאור, הכנסת שינויים, מכירה, הפצה או הצגה.
החומר המופיע באתר ניתן להורדה ולשימוש אישי בתנאי שישמרו זכויות היוצרים.

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

לייבסיטי - בניית אתרים