סמינר לקהל הרחב שוחר הבריאות      
  סמינר בריאות העצם   דיאטת סלק (סמינר)  דיאטת סלק למטפלים   סמינר לחיזוק מערכת החיסון           קורס למטפלים       סמינר לקהל הרחב
                                                                                                      

 

אכניצאה ואשולציה בגן המרכז לתזונה פונקציונלית




אכניצאה פורחת בגן הטיפולי

Google

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape


כריכי הפתעה בשילוב פירות ותותי שדה


כריכי הפתעה בשילוב פירות ותותי שדה

אחד האתגרים בניהול תפריט בריאותי כולל המעטה או הימנעות מצריכת סוכר לבן/חום ומוצריו.

החלופות יכולות לכלול פירות מיובשים כגון תמרים, צימוקים ודבלים או מיצויים/סירופים כגון סטיביה ואגבה. בנוסף לכך, כריכי פירות יכולים להוות חלופה נאותה לעוגה.

להלן המרכיבים לצורך הכנת כריכי פירות:

מרכיבים
  1. פרוסות לחם מלא ואיכותי כגון לחם שיפון, כוסמין, שעורה או חיטה מלאה
    בפסח: מצה מחיטה מלאה, שיפון או כוסמין
  2. פרוסות פרי טרי כגון תפוח, אגס, וכמובן תות שדה
  3. ממרח שקדים או טחינה גולמית מלאה (ניתן למרוח שכבה דקה מאוד במידה ורוצים לחסוך בקלוריות)
  4. ניתן להוסיף פרי מיובש להגברת המתיקות

אופן ההכנה
  1. להכנת כריך תות שדה: יש למרוח שתי פרוסות לחם או מצה בממרח שקדים וביניהן להניח פרוסות תות שדה טרי בכמות הנדרשת.
בתאבון





 

מלבי בריאותי בניחוח תותי שדה


מלבי בריאותי בניחוח תותי שדה

על ההשפעות הבריאותיות של תות שדה ניתן לקרוא בכתבה על תות שדה כמזון פונקציונלי

רכיבים ל-2 מנות
  1. 1/2 כוס קמח תירס
  2. 2 כוסות מים או "חלב" סויה
  3. 2 ספלי תות שדה
  4. 1/2 ספל "חלב" סויה ללא תוספת סוכר
  5. 4 תמרים קטנים ומעט צימוקים (אפשרות המתקה)
  6. 2 כפיות פתיתי קוקוס (אפשרות תיבול)
  7. תמצית וניל טבעית (אפשרות תיבול)

אופן ההכנה
  1. הכנת שייק: מניחים בבלנדר את התותים ואת חלב סויה ומערבלים לשייק קצפי
  2. הכנת דייסת תירס: מערבבים בסיר את קמח התירס במים קרים, מחממים על אש קטנה תוך כדי בחישה עד הגעה למרקם דייסתי (ללא שארית מים)
  3. יוצקים את הדייסה לקעריות, מעליה מפזרים את פתיתי הקוקוס ויוצקים את שייק התותים (1 – 1.5 מצקות לצלוחית)
  4. להמתקה, ניתן להוסיף מעל, 1 – 2 תמרים קצוצים או מספר צימוקים.
בתאבון





 

תות שדה ומטבל זרעי צ'יאה טחונים


 

תות שדה ומטבל זרעי צ'יאה (צ'יה) טחונים

על ההשפעות הבריאותיות של תות השדה וזרעי צ'יאה תוכלו לקרוא בהרחבה בכתבות על 'תות שדה כמזון פונקציונלי' ועל 'זרעי צ'יאה מול זרעי פשתה'

מרכיבים
  1. 2 – 3 כפות זרעי צ'יאה טחונים או גרוסים
  2. ספל תותים שטופים ולא מנוגבים (חשוב לא לנגב את התותים, על מנת שאבקת זרעי הצ'יאה תידבק לתותים)

אופן ההכנה
  1. הניחו את התותים בצלוחית, הוסיפו את אבקת זרעי הצ'יאה, ערבבו ואכלו בהנאה.
  2. אלו האוכלים מוצרי חלב, יכולים להוסיף יוגורט.
  3. אפשרות נוספת: הניחו את אבקת זרעי הצ'יאה בצלוחית, טבלו כל תות באבקה ואכלו בהנאה את התותים המצופים.
בתאבון
 





 

תות שדה טובל ביוגורט כבשים וסילאן


תות שדה טובל ביוגורט כבשים וסילאן

על ההשפעות הבריאותיות של תות שדה תוכלו לקרוא בכתבה 'תות שדה כמזון פונקציונלי'

מרכיבים
  1. 2-3 כפות יוגורט כבשים
  2. ספל תותי שדה
  3. 1-2 כפיות סילאן

אופן ההכנה
  1. חותכים את התותים לקוביות לתוך קערה, מוסיפים את היוגורט ומערבבים.
  2. מזליפים מלמעלה 1-2 כפיות סילאן, לפי הטעם.
בתאבון






 
 
 



 





[Top]

תנאי שימוש דף הבית אודות תזונה פונקציונלית סיפורי מסע מאמרים מקצועיים כתבות צמחי מרפא מתכונים כתבו אלינו המרפאה - המרכז הטיפולי 
ניוזלטר תזונה פונקציונלית ונטורופתיה פורום מטפלים מקצועי דיאטת השעורה קורסים וסדנאות למטפלים ולקהל הרחב

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

© כל הזכויות שמורות functional-nutrition.co.il יוסי שבח ©
אין לעשות שימוש פומבי או מסחרי כלשהו בתכני האתר, כולל אך לא רק, העתקה, תקצור, שכפול, פרסום, הוצאה לאור, הכנסת שינויים, מכירה, הפצה או הצגה.
החומר המופיע באתר ניתן להורדה ולשימוש אישי בתנאי שישמרו זכויות היוצרים.

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

לייבסיטי - בניית אתרים